top of page

משימות חשובות למורים מתחילים

משימות חשובות למורים מתחילים:


1. פתיחת תיק עובד

לאחר שהתקבלתם למשרה מסוימת, יוציא מנהל בית הספר מכתב שיבוץ. עם המכתב הזה אתם נכנסים לפורטל עובדי ההוראה. ממלאים שאלון פרטים אישיים ומצרפים את כל המסמכים הנדרשים. תוודאו שאתם עושים זאת כמו שצריך ובהקדם האפשרי. בלי זה לא תהיה לכם משכורת.



2. פתיחת קרן השתלמות

עליכם לפנות לאחד מהבנקים שעובדים עם ארגוני המורים, ולבקש לפתוח קרן השתלמות. מרגע פתיחת הקרן יופרשו כספים מהמשכורת שלכם בתוספת הפרשות של המעסיק. קרן ההשתלמות הופכת לנזילה לאחר 7 שנים בדיוק בזמן שאתם יכולים לצאת לשנת שבתון. כספי קרן ההשתלמות בעצם ממנים לכם את השכר החלקי שתקבלו בשנת השבתון וחלק מתכניות הלימוד אליהן תרשמו. לא בטוח שמשיכת הכספים לטובת השבתון היא מהלך כלכלי נכון, ולכן ישנם מורים שאחרי סבב ראשון של קרן השתלמות למורים למען השבתון, הם פותחים קרן השתלמות רגילה, לא של מורים כדי להגדיל את החסכון, אופציה זו לא תאפשר להם יציאה נוספת לשבתון אבל תאפשר להם חסכון גדול יותר וגמישות במשיכת כספי החסכון.


מה שבטוח קרן השתלמות היא תכנית מצוינת לחיסכון, עם מיסוי מופחת ולכן חובה עליכם לפתוח קרן השתלמות בסמוך לקבלת תלוש השכר הראשון.


3. חברות באיגוד עובדים

ישנה הרבה ביקורת על ארגוני העובדים ועד כמה הם באמת פועלים למעננו או לרעתנו (בכל זאת אגודות עותמאניות חסרות שקיפות)

אבל אם נרצה או לא הסתדרות המורים וארגון המורים הם ארגונים גדולים וחזקים. הם נותנים לכם תמיכה בענייני זכויות וקשיים מול בית הספר ומשרד החינוך ובמקרה הצורך גם נותנים לכם סיוע משפטי. לכל אחד מהארגונים יש כרטיס אשראי משלו וסל הטבות מפנק. בהסתדרות המורים כרטיס "אשמורת" ובארגון המורים כרטיס "תמורה". כמו כן, מקבלים שי לחג הפסח ויומן המורה בתחילת השנה. ההצטרפות אינה חובה אך בעיניי כדאית.


4. רישום לסדנת סטאז'

על כל מתמחה חלה החובה להירשם לסדנת סטאז' באחת מהאוניברסיטאות או המכללות לחינוך ברחבי הארץ, זה יכול להיות כל מוסד ולא דווקא זה שבו למדתם את תעודת ההוראה. סדנת הסטאז' היא מפגש שבועי של שעתיים שמהווה קבוצת תמיכה למורים החדשים.


שימו לב, שמעבר לסדנת הסטאז' אתם יכולים להשתתף גם בהשתלמות מוסדית בהיקף של 30 ש"ש. אל תיקחו השתלמויות נוספות כי הן לא יוכרו לכם.


פרט חשוב נוסף, ב"עוז" הסדנה מוכרת כשעות גמול, אך ב"אופק" אינה מוכרת לגמול.


יאללה צאו לדרך ואל תדחו את הטופסיאדה, התנהלות נכונה ובזמן תמנע בעיות בקבלת המשכורת בתחילת השנה.

בהצלחה!

מור המורה

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page