top of page

את התלוש שלך בדקת החודש?

שוב הגיע העשירי לחודש, ואנחנו במתח כמה כסף יכנס לנו היום לחשבון הבנק? כמה בכלל אנחנו אמורות לקבל? איזה גמולים מגיעים לנו? אני זוכרת את החרדה הזאת שהציפה אותי כל חודש מחדש, את חוסר הודאות וחוסר האונים. מה המשמעות של כל השורות האלו? תוספת שקלית? גמול פיצול? איך אפשר בכלל לדעת אם נעשתה שם טעות?

אני זוכרת את הרגע הזה, שנמאס לי להיות פראיירית. שנמאס לי להשלים עם המציאות הזו שלא מאפשרת להתעסק במקצוע שלי בראש שקט. שאם אני לא אפעל למען עצמי, אחרים בטח שלא יעשו את זה.

אז החלטתי לקחת אחריות. על עצמי. וללמוד היטב מה כתוב בתלוש השכר שלי. כן, כן, נכנסתי לתקשיר לעובדי הוראה - אלוהים !!לא מצאו לזה שם יותר מיושן ומוציא חשק מלהציץ בו?! והתחלתי לקרוא ולהבין מה מגיע לי ולמה. ועם הידע הזה התיישבתי בכל חודש! (כן כן בכל חודש) ובדקתי את תלוש השכר שלי. ונחשו מה? מצאתי מלא טעויות! בכל חודש קיבלתי סכום שונה. או כי הורידו לי דברים שלא היו צריכים להוריד, או כי החזירו לי הפרשים על הטעויות שמצאתי בחודש העוקב. וכשהבנתי איך כל זה עובד, הבנתי גם מהן הדרכים שלי להגדיל את המשכורת שלי (ולא בעזרת עבודה נוספת). כמה חבל שרק מורות מעטות דואגות לבדוק את תלוש השכר שלהן בהתמדה. כי עם שליחות לא הולכים למכולת.

מהנקודה הזו החלטתי להפוך את המנהג הזה לרוטינה. יצרתי עבור עצמי צ'ק ליסט לבדיקת תלוש השכר. רשימה שמכילה את כל רכיבי המשכורת וכשאעבור עליה אוכל בקלות לאתר טעויות בתלוש שלי. ועד היום אני משתמשת בה. גם את יכולה לצאת מחוסר האונים. זה אולי יראה לך מסובך בהתחלה, אבל אחר כך זה יהפוך פשוט וברור גם את תוכלי להיות מורה בראש שקט.


99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page